
Zwrot i reklamacja, a koszt wysyłki - kto ponosi koszt?
Dodany: 08.01.2025 08:00:00
849 wyświetleń
Oto zasady dotyczące podziału kosztów przesyłki w przypadku zakupu towarów. W poniższym opisie znajdziesz informacje, kto ponosi koszty dostawy oraz zwrotu towaru, a także w jakich sytuacjach obowiązek ten spoczywa na sprzedawcy, a kiedy na kupującym. Dodatkowo przedstawiono istotne kwestie dotyczące zwrotu kosztów pierwszej wysyłki oraz wyboru różnych metod dostawy.
Koszty za przesyłkę dzielimy na:
- Dostarczenia
- Zwrotne
Dostarczenia zawsze ponosi Sprzedający
Przesyłki zwrotnej na określonych warunkach:
Kupujący (konsument) ponosi koszty przesyłki zwrotnej, gdy:
- Sprzedawca poinformował przed zawarciem umowy o konieczności poniesienia tych kosztów przez konsumenta.
- Konsument odstępuje od umowy i zwraca towar na własny koszt, zgodnie z informacją od sprzedawcy.
Sprzedawca ponosi koszty przesyłki zwrotnej, gdy:
- Zgodził się pokryć te koszty (np. w regulaminie sklepu lub umowie).
- Nie poinformował konsumenta przed zawarciem umowy o konieczności poniesienia kosztów zwrotu towaru.
- Towar nie może być odesłany pocztą w zwykły sposób, a sprzedawca nie poinformował konsumenta o kosztach zwrotu takiego towaru.
- Zwrot nastąpił poprzez odstąpienie Konsumenta od umowy w związku z niezgodnością towaru z umową.
Dodatkowe informacje:
- Sprzedawca musi zwrócić konsumentowi koszty dostarczenia towaru do konsumenta (pierwotna wysyłka), ale tylko do wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez siebie.
- Jeśli konsument wybrał droższy sposób dostawy, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy w kosztach.
Inne z kategorii Blog


