Zwrot i reklamacja, a koszt wysyłki - kto ponosi koszt?

Oto zasady dotyczące podziału kosztów przesyłki w przypadku zakupu towarów. W poniższym opisie znajdziesz informacje, kto ponosi koszty dostawy oraz zwrotu towaru, a także w jakich sytuacjach obowiązek ten spoczywa na sprzedawcy, a kiedy na kupującym. Dodatkowo przedstawiono istotne kwestie dotyczące zwrotu kosztów pierwszej wysyłki oraz wyboru różnych metod dostawy.

Koszty za przesyłkę dzielimy na:

  1. Dostarczenia
  2. Zwrotne

Dostarczenia zawsze ponosi Sprzedający

Przesyłki zwrotnej na określonych warunkach:

Kupujący (konsument) ponosi koszty przesyłki zwrotnej, gdy:

  • Sprzedawca poinformował przed zawarciem umowy o konieczności poniesienia tych kosztów przez konsumenta.
  • Konsument odstępuje od umowy i zwraca towar na własny koszt, zgodnie z informacją od sprzedawcy.

Sprzedawca ponosi koszty przesyłki zwrotnej, gdy:

  • Zgodził się pokryć te koszty (np. w regulaminie sklepu lub umowie).
  • Nie poinformował konsumenta przed zawarciem umowy o konieczności poniesienia kosztów zwrotu towaru.
  • Towar nie może być odesłany pocztą w zwykły sposób, a sprzedawca nie poinformował konsumenta o kosztach zwrotu takiego towaru.
  • Zwrot nastąpił poprzez odstąpienie Konsumenta od umowy w związku z niezgodnością towaru z umową.

Dodatkowe informacje:

  • Sprzedawca musi zwrócić konsumentowi koszty dostarczenia towaru do konsumenta (pierwotna wysyłka), ale tylko do wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez siebie.
  • Jeśli konsument wybrał droższy sposób dostawy, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy w kosztach.

Masz pytania?

Często pytacie mnie:

  • Czy potrzebuję regulamin dla swojej strony lub sklepu?
  • Jakie polityki potrzebuję?
  • Czy mój obecny regulamin jest zgodny z prawem?

Skontaktuj się z Magdaleną Durlik-Olszewską, doktorem prawa i znawczynią prawa IT

Jak to wygląda?

1. Uzupełnij formularz obok. Pamiętaj, by podać adres Twojej strony, sklepu lub aplikacji.

2. Sprawdzimy Twój serwis pod względem prawnym (zgody, regulaminy, polityki) i technicznym (pliki cookie, zabezpieczenia)

3. Prawnik od IT, dr Magdalena Durlik-Olszewska skontaktuje się z Tobą i zarekomenduje Ci odpowiednie działania, by Twój serwis był zgodny z aktualnie obowiązującym prawem.

Uzupełnij formularz

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.

Opinie

Zadzwoń i zapytaj
Zapytaj prawnika

Nasze kancelaria jest teraz zamknięta.
Zostaw nam wiadomość za pomocą formularza niżej, a odpiszemy lub oddzwonimy jak najszybciej. Możesz też wysłać nam zwykłego maila: kontakt@kancelariakz.pl

Jesteś 1 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.